čtvrtek 17. září 2015

Dovolená v Tunisku - Sousse...

Zdravím,
    tento článek chci věnovat své, dá se říci, první dovolené u moře. U moře jsem byla celkem 3x, z toho 2x v Itálii se školou nebo s kroužkem a pak 1x v Chorvatsku v rámci praxe na střední. Takže, jo, toto byla moje první dovolená strávená, kde jsem chtěla a s kým jsem chtěla...

    Hodně dlouho jsem zvažovala kam jet se svým přítelem. Oba jsme přemýšleli například o Bulharsku, ale nakonec jsem se nadchla pro Tunisko, i přes to, co se tam před pár měsíci stalo. I když naši neskákali dvakrát vysoko radostí, že chci jet do Tuniska, museli to nějak překousnout.


   Let a ubytování - shrnutí
 Zájezd jsme kupovali 2.9. a odlet jsme měli 4.9. Už pár dní předem jsem začala panikařit - "já a letadlo? Co když spadne? Co když se stane to ... a to ... nebo TO!" Ano, byl to můj první let letadlem a tadáá, přežila jsem. :D No, vlastně to byl první let letadlem pro nás oba, ale přítel na rozdíl ode mě byl v klidu, alespoň tak vypadal.
Výhled z Marhaba Club - 1.hotel
    Myslela jsem, že jsem na první let psychicky připravená, když jsme nastupovali, ale ne. Když jsme procházeli, takovým tím tunelem do letadla, zmocnily se mě mdloby, dělalo se mi zle, měla jsem pocit, že za chvíli sebou šlehnu na zem. Vadil mi ten plný prostor tunelu a to, že se tam cpalo plno lidí. Když jsem se konečně usadila, zlepšilo se to. Paní, co nám dávala letenky, přihlédla na to, že letíme poprvé a chtěla nám dopřát u okna a v první řadě. Bohužel jsme dostali řadu nalevo. takže okno bylo posunuté trochu dozadu, jelikož před námi byla stěna a pak dveře letadla. Ale nějak jsem to rozdýchala.

    Za dvě hodiny a půl (cca) jsme doletěli do Tuniska. Polovinu cesty jsem prospala. Následoval transfér do hotelu (Marhaba Resort), u kterého nás doprovázelo obrněné policejní auto. Na recepci, po nějakých formalitách, jsme se šli ubytovat. Dostali jsme krásný pokoj s výhledem na moře. Pokoj měl jen malou závadu co se týče WC a sprchy. I když se zaměstnanci k opravě moc neměli, po naléhavosti naší delegátky další den, přišel opravář a za ani ne 10 minut bylo vše OK.
     Za pár dnů nás ale stěhovali do většího hotelu, protože přijelo více klientů. Také jsme dostali výhled na moře, ale nad kuchyní a před námi byl hotel, takže jsme museli jít na balóně do strany. Ale to nám také nevadilo - i když přiznávám, v tom menší hotýlku jsem byla spokojenější.


Celkové zážitky, dojmy...
    Počasí bylo příjemné, občas v noci sprchlo nebo byla bouřka, ale druhý den bylo hned teplo. Sluníčko svítilo, i když většinou za mráčkem, ale to jen zabraňovalo tomu, abych pošla horkem :D. Nevím jak bych dopadla, kdyby to nebe bylo bez mráčku a slunce hrálo o sto šest.
    Mrzí mě, že když člověk vyšel z hotelu/resortu, všude viděl odpadky a opravdu nepořádek. To samé bylo na pláži. V písku byly nedopalky cigaret, víčka od PET lahví a další. To co moře vyplavilo (řasy a nepřírodní materiál) začali uklízet až po pár dnech, co přijelo více lidí. Šlo hodně poznat, že to co se tenkrát odehrálo se podepsalo na prostředí.
    Ale i přesto jsme si zajeli do Mediny, kde jakmile nás uviděli a poznali že jsme z Česka (nevím jak :D), začali nás tahat do svých krámků, přemlouvat nás ke koupi, snažili se smlouvat a přesto, že jste danou věc nechtěli, třeba jak mě se stalo.  V přístavu v Portu, jsme šli kolem krámů a do jednoho nás vlákali a snažili se mi vecpat karton cigaret. Já nechtěla. První navrhli cenu nějakých 65 dinárů, já na to že ne. Pokud jste řekli že ne, hned Vás vybídnou, abyste řekli svou cenu. Plácla jsem tu nejnižší, která mě v tu chvíli napadla. Myslela jsem, že se toho prodejce tak zbavím, protože k tak nízké ceně se neměl a my začali odcházet s úlevou. Ještě než jsme stačili vyjít ze dveří, přistoupil na mou nabídku... Takhle jsem koupila karton cigaret za 15dinárů - v přepočtu 200,-Kč bez nějakých korun.
A abych nezapomněla dodat... pokud trochu usmlouváte cenu, jste bandité. Přitom na tržištích jsem se snažila smlouvat ceny tak, aby to vyšlo přijatelně pro obě strany (pro mě samozřejmě trochu levněji, než kdybych to koupila u nás). Třeba šaty, jsem si koupila také za 15 dinárů.  Nebyli nějaké extra, takové obyčejné, trochu divný materiál, ale jsou v klidu. Původně za ně chtěl taky nějakých 700,-Kč....
     A abych nezapomněla, všechny ženy v Tunisku (turistky) jsou Shakiry a muži zas Ramba. Všichni Tunisané se jmenují Alibaba a prodává jen vše "kvalitní a značkové". 

    Kromě nákupů a moře, jsme si také užili na velbloudech a požahání medúz - doteď mám čáry na rukou. Pokud Vás někdy v Tunisku popálí medúza, nesnažte se na to něco koupit v lékárně. Je pravda, že já moc angličtinu neovládám, ale když jsem jim řekla že chci krém nebo sprej na medúzy (řekla jsem to tak, jak měli medúzy napsané na krému v obchodě) koukali na mě jak na zjevení. Ukázala jsem jim své krásné čáry od medúzy na ruce. Nakonec mi dali mast, že si ji mám namazat večer. Pálení ruky jsem nějak překousla a namazala si to spíše k podvečeru. Myslela jsem, že to pálení trochu bude tlumit - houby. Nakonec jsem zjistila, že mi dali mast na vyrážku. No alespoň to druhý den nebylo tolik červené.

Shrnutí
     I když se mi v Tunisku celkem líbilo, nejsem si jista, zda bych tam jela znovu. Někdy možná. Ale odrazuje mě ten fakt toho, že kam jdete tam je binec. Tak ještě uvidím.
    Co se týče bezpečnosti v Tunisku, myslím, že teď se není čeho obávat. Jsou tam policajti - u cest, na pláži, všude. Je dost ale blbé, že se nedoporučuje v noci někam chodit 1) nevíte koho potkáte, tak jako všude 2) pokud chcete na pláž si udělat romantickou procházku, určitě vám bude stát policajt za zadkem (my si takovou procházku neudělali, bylo by mi nepříjemné, kdyby na mě policajti řvali, ať se prokážu nebo tak něco...jenom ta představa tu krásnou atmosféru kazí).
    Dívky, ženy, pokud půjdete po ulici, v kraťasích nebo sukních, počítejte s tím, že si Vás budou prohlížet (občas i ženy), někdy si toho nemusíte všimnout - přítel mě upozornil, že jeden spadl málem z kola jak čučel. Nevím jak vy, ale asi bych nešla sama po Tunisku. Zkusila jsem si to, když jsem vyrazila se projít po obchodech, a při cestě zpátky jsem se dočkala nějakých pokřiků a měřivých pohledů. Možná jsem jen srábotka.

    A co Vy? Kde jste strávili dovolenou nebo kde ji máte v plánu někdy strávit? :)
(Toho "jé" si nevšímejte, jeden Tunisan to jéjoval u každého, kdo krmil velblouda :D)
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář :) Přeji hezký den.