neděle 30. srpna 2015

P.S. Miluji tě - Cecelia Ahernová



Autor: Cecelia Ahernová

Anglický název: PS, I Love You
Nakladatelství: BB/Art
Rok vydání: 2011


    Snad každý z nás byl někdy zamilovaný, či dokonce miloval. Ale už jen málokdo přišel o svou lásku, kterou si odvedla postava zahalená v černém plášti - smrt.
    Jak se s takovou věcí člověk vyrovná? Určitě každý jinak, ale vždy to doprovází úzkost, zármutek nebo stesk.
    Něco takového zažívá hlavní postava této knihy - Holly. Holly přišla o manžela, který měl nález na mozku. Snaží se s tím vyrovnat, že Gerry, už není. Od své matky obdrží následně balíček, který ji přišel - v něm nachází několik dopisů na každý měsíc jeden.

>> Zarudlé oči ji pálily a bolely a noc se zdála nekonečná. V žádném z pokojů v celém domě nenacházela útěchu. Všude jen nehostinné ticho. Toužila, aby ji pohovka objala svými opěrkami, ale i ta zůstala nehybná. Gerrymu by se tohle nelíbilo, pomyslela si. Zhluboka se nadechla, otřela si oči a zkusila se dát trochu dohromady. Kdepak, Gerrymu by se to ani za mák nelíbilo.<< str.12


    Příběh je psaný v Er formě, i když tuto formu neupřednostňuji, vůbec mi v tomto románu nevadila. Je opravdu čtivě napsaná. Chvílemi jsem s pocity Holly soucítila, vžila se do ní a představila si, jak by bylo mi osobně - zatraceně příšerně.

>> Holly si dál pohrávala s prstýnkem. Kdy by jej měla sundat? Gerry zeměř téměř před pěti měsíci, kdy tedy nastává ten pravý čas sundat snubní prsten a říct si, že už není vdaná?<< str.155

    Kniha i přes svůj dojemný příběh má své světlé stránky. Opravdu jsem se při některých pasáží zasmála a pobavila se. Ale víc mě zaujaly myšlenky, ten zármutek kvůli ztráty. Pokud máte čas a máte rádi podobné příběhy, určitě tuto knihu přečtěte. Příběh byl i zfilmovaný, viděla jsem ho už strašně dávno, ale před nedávnem jsem se rozhodla, že se na něj podívám z nova, ale byla jsem tak unavená, že jsem se mrkla jen na začátek, který byl ... jako u většiny filmů, které se natáčí podle knih... jiný. Neseděl mi.

>> Na druhé straně byla ženou s mnoha šťastnými vzpomínkami, která věděla, co znamená zažít pravou lásku, a byla připravena zažívat nový život, třeba i novou lásku, a vytvořit si nové vzpomínky. Jestli to přijde za deset měsíců nebo za deset let, není podstatné. Holly poslechne Gerryho poslední vzkaz. ...<< str.375


6 komentářů:

  1. O knížce jsem nikdy neslyšela a jo, docela bych si ji přečetla. Ale mám tooolik knih. :D Jinak se mi líbí, jak svůj psaný projev prokládáš ukázkami z knihy. :) A název mě ihned evokoval na písničku od Beatles, takže mi tu při čtení hráli. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Já právě taky ne :D, ale jednou v knihkupectví jsem na ni narazila. Film se mi hrozně líbil, tak jsem si říkala, že do toho půjdu. Kniha byla úplně jiný odvar - strašně se mi líbila. :)

      Vymazat
  2. Film jsem viděla a nadchnul mě, tudíž jsem si chtěla přečíst i knižní předlohu. Háček je však v tom, že ji nikde nemohu najít. Ve všech knihkupectvích je vyprodaná a na internetu se vyskytuje jen na stránkách, které přímo volají:"Naval prachy, které už nikdy v životě neuvidíš, a vypadni." Po několika takových zkušenostech se těmto stránkám raději vyhýbám. Dost mě to štve, jelikož jsem od autorky četla i jiné knihy a ty se mim moc líbily, tudíž bych chtěla navázat další, ale nemohu :"DD.

    Lehce zapomenutá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Musím zaklepat, že pokaždé, co jsem si objednala knížky, vždy mi přišli (jen jednou jedinkrát mi psali, že je nemají skladem, že jestli chci počkat nebo zruší objednávku). A proto taky platím až při převzetí :D
      Jinak já tu knížku koupila v knihkupectví KOSMAS v kamenné prodejně :) Mě to nedalo a teď jsem se koukala, jestli ji někde nenajdu. Našla jsem ji ve spojení s dalšími 4 knihami.... a nebo na stránce
      http://www.librum.cz/kniha/ps-miluju-te_cecelia-ahernova_0117214/

      Tuhle stránku mohu doporučit, většina mých knih pochází odsud. I když někdy mají týden na doručení nebo tak - pokud není dostupná a je skladem u dodavatele...ale vždy tam napíší přibližné datum dodání. Většinou to přijde okolo toho dne.

      Vymazat
  3. Knížku jsem ještě neslyšela, ale moc pěkná recenze. :) Na blogu taky nějaké mám, tak budu ráda, když se podíváš. :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář :) Přeji hezký den.